Markalaşma Süreci Nedir?

Markalaşmada "Marka" Yaratma Aşamaları

Marka, güven ve istikrarlı talep yaratır, rekabetçi fiyatlara direnme imkanı sağlar

Üreticilerin giderek güçlenmesiyle birlikte, ürünleri birbirinden farklılaştırmanın bir aracı olarak marka olgusu ortaya çıkmıştır.

Marka Tescili, piyasaya sürülen bir ürünün tüketiciler tarafından rakip firmaların aynı ya da benzer ürünleri ile karıştırılmasını, rakip bir firmanın, aynı ya da benzer markayı kendi ürünleri için kullanmasını engeller.


* Hedef kitleyi belirlemek Kimlerden ve hangi kitleden para kazanmayı hedefliyoruz, 

* Markayı konumlandırmak Vizyon, fiyat, kişilik ve satış yöntemi olarak markayı nasıl konumlandıracağız,  

* Ürünü geliştirmek Rakip incelemeleri, Ar-Ge ve tüketici araştırmaları sonucunda ürünü nasıl revize edeceğiz, Nerede, ne zaman ve ne kadar üreteceğiz,  

* Görsel kimliği belirlemek İsmimiz, renklerimiz, logomuz, mağazamız, Ürün Bilgilerimiz (etiket, ambalaj, kutu, kullanım kılavuzu, broşür..vb) nasıl olacak,  

* Bulunurluğu sağlamak Depolama, dağıtım ve raf penetrasyonunuz (yayılımınız) nasıl olacak,  

* Satışı geliştirmek Nerede, ne zaman ve ne kadar satacağız, Markayı kanalda ve pazarda tutundurmak için promosyonlarımız ve kolaylıklarımız neler olacak,  

* İletişimi geliştirmek Kitlesel ve birebir iletişimimizi nasıl yöneteceğiz, B2C ve B2B'ye mesajımız ne olacak, Tanıtımımızı nasıl yapacağız, Hangi iletişim kanallarını kullanacağız,  

* Tüketimi takip etmek Satış sonrası hizmetlerimiz ve müşteri ilişkilerimiz nasıl yönetilecek. Müşterilerimizden nasıl geri bildirim alacağız, Markalaşmayı yönetmek demek, yukarıdaki sorulara cevap üretmek demektir.